tisdag, mars 27

Från romantik till gips...

Ibland händer det väldigt lite på bloggen, men det betyder inte att det inte händer något på Näset...

Bilden är tagen kl 01.20 natten mellan torsdag och fredag.

Men det hela började med att jag hade köpt blommor till min älskade och skulle diska en vas. Vasen slank ur mitt grepp och när jag fick tag i den sprack den. Vilket resulterade i att senan som gör att jag kan böja tummen skars av. Jag och mamma tillbringade kvällen i diverse väntrum. Och kl 01.20 var jag klar för att åka hem.

På fredagen ringde dom från Sahlgrenska, så det var till att packa en väska och åka ner. Vid lunchtid blev jag inlagd och kl 15 fick vi reda på att operationen blir av först imorgon. Äntligen fick jag äta!! (Sedan åkte vi iväg och kollade på barnvagn).

Jag stod först i opertionskön på lördag morgon. Med tanke på bebisen blev det lokalbedövning.
Efter 1 dryg timma var senan ihop, tummen ihop sydd och handen gipsad. Och såhär ska jag gå nu i 4 veckor. Vänster handen får jag inte belasta alls, så allt tar lite längre tid... Fast jag börjar bli riktigt bra på att sätta upp håret med en hand:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vad tråkigt! Men du ser väldigt pigg ut på bilden för att vara mitt i natten. Ta det nu försiktigt, och blogga på - för du verkar fått in tekniken att skriva med en hand i alla fall:-)
Monika J

Emma sa...

Men shit! Fick du för att du ville va lite gullig...;) Har rastlösheten kickat in än? ;) Krya sig nu,kompis! Kram på sig!