måndag, februari 4

Gosiga kuddar till en gosig tjej.

I namngivningspresent fick Smilla, av oss, 2 kuddar. Perfekt att ha som landningsbanan när man ska lära sig sitta eller gå. Att krama när mörkret blir för mörkt eller att mysa med efter en lång lekdag.


Vimplar med hennes namn skulle pryda den första kudden. Efter lite funderande om hur jag skulle få dit bokstäverna kom jag på det gamla tricket, potatistryck. Jag skar och karvade i potatisen, efter en stund hade jag fått fram ett S. Men ibland är händerna snabbare än hjärnan... man måste ju spegelvända bokstäverna.
Så det var bara att göra om. 
Färgen jag använde var textilfärg. Jag blandade rött, vitt och blått till en ljuslila färg.
 Sidenbandsöglor sydde jag fast i hörnen.


Kudde nr. 2 sydde jag av spillbitar. Som en variant av lappteknik. Några sidenband fick täcka skarvarna och avslutades med en ögla. Kul att pilla med.

2 kommentarer:

ajo sa...

Smilla hälsar att dessa är hennes favoritkuddar. Perfekta att mysa med i soffan.

Boda Näset sa...

Så glad jag blir över att hon gillar dom!