torsdag, augusti 28

Auktionsklipp

Förra helgen var vi på lösöresauktion. Det fanns några saker som jag direkt tänkte vara med att bjuda på. Sedan fanns det bland annat ett vitt utemöblemang som jag tyckte var fint, men tänkte att det är ingen idé att ge sig in i den matchen. (Gårdsplanen var nämligen full av "shabby chic tanter"...)
När vi varit där i drygt 2 timmar, började allt kännas segt och knepen för att underhålla Kasper hade tagit slut. Mikael petade på mig och sa, nu är det snart det vita utemöblerna.. Jag blev lite nyfiken och sprang närmare. På vägen dit ropade jag till Mikael, går det inte över 400kr så köper jag det. 250kr bjuder en, nästa 300kr, sedan är det tyst. Första, andra.. Då hör jag migsjälv ropa: 400! Sedan slår han med klubban i käppen och pekar mot mig...
Så förvånad jag måste sett ut, den minen hade jag velat se..


Inga kommentarer: