söndag, augusti 25

FRÖknaranas trädgårdstitt

Jag, min moster och min kusin är alla intresserade av trädgård och odling. I vintras bokade vi en fröbeställningsfika där vi fikade och tillsammans beställde fröer inför vårens sådder.
Nu i augusti fick vi till en trädgårdstitttardag där vi åkte runt till varandra och kollade hur odlingen gått, berättade om trädgårdstankar och visioner, bytte erfarenheter och lät oss inspireras av varandra.
Med på resan var ochså alla våra, tillsammans, fem barn.
Vilka vi troligen kommer lämna bort till nästa gång.


Jag var först ut med start klockan 9. Efter en runda i trädgården blev det fika.
Sara Bäckmos squashbrod i långpanna var en riktig hit!
Efter smörgås fanns det en morotskaka med färskosttäcke dekorerad med kryddtagetes.
I morotskakan fanns även hackade valnötter, som lyfter den till nya höjder.


Sedan bar det av till min kusin Camilla. Även om vi alla är överens om att tunnelväxthus inte är så snygga, så vill vi alla ha ett efter detta besök. Och jag vill ha låga stora odlingsramar där jag kan smacka på med en maffig grönsak i varje ram. Det såg så härligt inbjudande ut!


Sedan bar det av till vår moster Gun.


Storleken på hennes köksträdgård är något jag verkligen vill nå!
Hon har odlat i stor skala lite längre än jag samt fler olika grönsaker än
mig så några nya tips som jag ska ge mig på fick jag med mig därifrån.


Guns trädgård är även min mormors gamla trädgård. Vilket gör det lite extra mysigt att komma hit.


Inga kommentarer: