lördag, juli 16

En liten tavla...

Igår när det regnade röjde vi på övervåningen. Det blev ett väldigt stort rum när alla lådor, påsar och skräp försvann. Jag pysslade ihop en tavla som jag gått och funderat på ett tag, och den blev lite bättre än jag trodde.


Jag hade köpt ett tyg, fullt med hus, på IKEA. Det huset som såg mest ut som vårt målade jag rött och stämplade Boda Näset under. Sedan skuvade jag ihop en ram och spände upp tyget.
Tavlan blev väldigt fin och ganska stor, 1,30 x 2,50m.


Vi har satt upp lite lådor och en spegel i garderoben också. Nu är det bara lite krokar som fattas.
En lite vit spettsgardin svängde jag ihop här om kvällen. Såå gulligt!


Idag har vi övat inför nästa års stora arbete. Gjuta golv!
Tur att man kan öva hos någon annan...

Nu ska jag gå och sätta mig på altanen och se om Mikael kan fixa något gott att dricka.

Inga kommentarer: