tisdag, juli 19

Stök i köket

Ibland regnar det i paradiset och då kan man baka!


Chocolate chip cookies, Havrekakor med russin,
Mormors sockerkaka och Morotsbröd


Morotsbröd.

50g jäst
6 dl ljummet vatten
4 dl rivna morötter (det grövsta på rivjärnet)
2 msk honung
1 tsk salt
ca 1,2 liter mjöl  ( blanda gärna olika sorter)

Blanda till en smidig deg. Låt jäsa i ca 30 min.
Knåda och forma till 2 limpor. Jäs i ca 30 min till.
Baka i ugn, 225 grader, ca 30 min.



Har varit ute och plockt lite bär. Hallonen bör nog vänta några dagar till...

Tror nog blåbären och sockerkakan ska få vara med i "tårtan" till födelsedagsbarnet imorgon...

2 kommentarer:

sandra sa...

Gott! jag gjorde pumpabröd härom månaden, det var också gott.. jag är hemma nu, så vi måste ses! kraaaam!

Anonym sa...

Thomas undrar vad han ska göra för att få smaka på havrekakorna! Vi ses i morgon lördag, kramar från Varberg, Niklas, Kasper, Ulf, Thomas o mamma.