tisdag, augusti 20

Fix och trix till ett båtkalas!

Nu har jag äntligen fått tag i lite bättre bilder på min båt. Tack Magnus! Så här kommer sista delen på Kaspers kalas.


Detta segelbåtskakfat byggde jag av en regel i botten, rundstav till mast och hålkärlslist som kakbärare. Allt målades vitt, småspik och ett snöre blev reling och till sist knöt vi fast ett tyg som försegel.

 
Av en frigolitbit gjorde jag en livboj. De röda fälten är tyg som jag virade runt och fäste med lim på baksidan.


Gamla plankor fick visa vägen till vår brygga, som dagen till ära hade hamnat lite närmare vårt hus... 
Vimplarna är sydda av odlingsväv.


På silviakakan sattes segel. Papperstrianglar limmade på en tandpetare.


Även om jag funderat ut det mesta till kalaset så fick jag stor hjälp av dessa tjejer.
Tack igen, Emilia och Filippa!

Inga kommentarer: