onsdag, mars 20

Sidoprojekt vid växhuset

Förra året blev jag med växthus. Ett av många projekt vi hade den sommaren och med tanke på värmen var det inte så lockande att skyffla mer jord än nödvändigt. Så ytan till vänster om växthuset fick vänta lite på sin behandling.


Men nu har jag kommit igång! Mycket jord har grävts undan. Stenar har rullats och burits. Markduk har lagts, kanter har byggts och nu har även grus körts och krattats ut.
 

Ena sidan har tagit form. Mer grus skall på och till sist ett lager singel. Eller stenmjöl är jag lite sugen på att testa. Så det i en tidning och det blev snyggt.


Kanten mellan gräs och grus blev i tryckt trä. Det blev en genväg, då jag tänkte sten, men får den gråna lite så kommer jag bli nöjd ändå. Det går lite fortare att jobba i trä, även om det inte håller lika länge. Min förhoppning är att jag ha mer tid och tålamod när den behöver bytas ut..

 

 

Inga kommentarer: