måndag, april 1

Extrahyllor till förkultivering i växthuset

Jag utvecklade min design av den bakre hyllan/ odlingsbädden i växthuset i helgen. Med hjälp av några brädor och skruv har jag nu två hyllplan som jag enkelt kan plocka fram och tillbaks beroende på mitt behov. Bra att ha när omskolningen av plantor blir lite mer platskrävande än tanken var..


Konsollerna till hyllplanen är två mindre träreglar som jag skruvade fast på de redan befintliga sidostolparna. (Jag ska måla de svarta så de smälter in bättre. Var bara lite ivrig att se resultatet).
Hyllplanen är brädor som är kapade i perfekt längd att passa mellan konsollerna
och kommer förvaras bakom odlingslådan när de inte används.


På hyllorna står nu bla. perennsådderna från i höstas, en kopp med fat som jag grävde upp ur jorden för någon vecka sedan och lite annat som för tillfället inte har en bättre plats.
Fler smarta lösningar och förvaringar är dock på g, ska bara hitta lite tid för genomförandet.


Inga kommentarer: