lördag, december 1

Julklappsinslagning

Nu är första december här och nedräkningen till julafton börjar på riktigt.
Allt pyssel man vill göra, godis, bak och mat som ska fixas, klappar som ska inhandlas och slås in samt allt mys och umgänge man vill få till med sina nära och kära. Dagarna kan bli hektiska men jag hoppas också att de blir mycket tid för njutning och att alla hittar sin julefrid.


 Jag tänkte passa på att inspirera och dela med mig av min julstämning. För även om julen ofta är en traditionsbunden högtid, så vill man ju gärna testa lite nytt.


Julklappsinslagning är något de flesta ägnar sig åt nu i december.
De klappar jag slår in kommer i år gå i färgerna svart, brunt, grönt och blått med stänk av vinrött och beige. Materialen kommer variera från papper, sammet, jute och trä.

De små trätrissorna har jag sågat till av en björkgren. På dem har jag sedan med en penna skrivit hälsningar eller tecknat en snöflinga.
Borra hål för snöre eller limma fast dem på paketen.

Inga kommentarer: