tisdag, februari 5

Trädgårdsdesign i snön

Nu på vintern sitter jag mycket och funderar och planera hur jag vill att min trädgård ska ta form när det grönskar och vilka projekt jag ska bita tag i iår. Jag ska nu ge er ett litet tips om hur jag brukar testa mina ideer nu på vintern när snön täcker marken.

När snön ligger orörd kan jag trampa upp gångar och områden för att markera framtida murar, gångar, rabatter, buskar eller träd. Ibland får man försöka hoppa eller ta rejäla kliv för att få de stora ytorna så orörda som möjligt.


En gång till växthuset är jag lite sugen på. Tanken är kanske mer åt
 några trampstenarän den tydliga gång det blir i snön. Men man kan ju testa!


På denna bild ser jag en stenkant som avgränsar mot gräsmattan, nya odlingsbäddar med singel emellan. Vinbärsbuskarna har flyttat in på stenytan också. Ja vi får väl se vad som händer. Om vi får lite mer snö så ska jag prova en annan planlösning, bara för att jag kan.

Inga kommentarer: