onsdag, mars 28

Förkultivering pågår

Förra året fick jag en rootmaster av mig själv i födelsedagspresent, vilket jag är äldigt nöjd med. Den är enkel att ladda och smidig när man ska skola om. Det är en stor vattenskål i botten så jag upplever den som självgående. Det gäller bara att ta sig tid för omplantering när plantorna kommit upp.



Jag sådde min första fröer sista veckan i februari, tomat ( "Balkonzauber", "Yellow Pearshaped", "Golden Bumble Bee", "Black Cherry") , paprika ("California Wonder", "Golden Calwonder") och blomkål ("Early Snowball X).
Efter ca 2 veckor kunde jag skola om några av plantorna och så nya frön. Spetskål ("Wheelers Imperial") och  rödkål (F1 "Redcap"). Jag har aldrig tidigare odlat kål så jag testar mig fram lite. Tänkte förså mina olika varianter men även direktså när jorden är redo.


Tredje sådde är nu på g. De har inte tittat upp ännu, men det är blad och kruspersilja samt Basilika ("Ordinary").

Inga kommentarer: