tisdag, mars 27

Växthusdrömmar


Jag har bestämt mig. I år blir det ett växthus!
Helst vill jag ha ett stort växthus i trä, där barnen idag har sin sandlåda. Men då det ligger lite andra projekt i pipen och ekonomin inte riktigt tillåter ett stort växthus också, så får den drömmen förbli en dröm ett tag till. Men ett litet växthus på ca 5m2, det tänkte jag skaffa. Så blir det ett litet test på hur jag faktiskt kommer att nyttja det. Blir det mycket odling eller mer som ett ställe där det är gött att hänga. Utgångspunkten är mycket odling och lite häng..



Jag skissar gärna upp mina tankar för att få en tydligare bild av min vision. Det blir också lättare att få andra med på tåget om man kan få ner det i en bild. Då vet tex. sambon hur det kommer se ut..
Att försöka få skissen skalenlig underlättar planeringen ytterligare. Att ha ett hum om måtten, i detta fall på platsen och det tänkta växthuset gör att jag får koll på att det kommer passa.
Jag kan även börja väva in lite detaljer runt om så drömmen verkligen etsar sig fast på näthinnan.


Inga kommentarer: