söndag, juni 10

Binda upp tomater i växthuset

 Tomaterna har fått flytta in och hyllan blev precis så bra som jag tänkte. Plus att den fick agera upphängningsanordning till tomaterna! Vilket inte ingick i första planen..


Jag kommer inte riktigt ihåg om jag hade en klar bild av hur tomaterna skulle stöttas upp. Troligtvis med snören från taket. Men denna lösningen föll sig väldigt naturligt när hyllan kom på plats.
Hyllan är förövrigt en fin gammal golvplanka inne från köket.

Jag spikade upp märlor i brädan och nere i odlingslådan. Sedan knöts snören däremellan och tomaterna bands upp. Jag satte tre stycken i bakkant, som jag band bakåt och fyra i framkant som jag band framåt. Vi får väl se hur höga dom blir eller om jag väljer att toppa dom när det slår i brädan..


Efter lite röjande och piffande blev det riktigt hemtrevligt. Glaset och dörrarna på främre gaveln har vi ännu inte hunnit sätta in. Fast det är väl bra då de automatiska takfönsteröppnarna heller inte är monterade... Monterat är ändå det lilla planteringsbordet som jag fick med. Dock känns det lite för stort så där ska jag hitta en annan lösning. Först ska jag bara njuta en liten stund och fixa lite annat..
 
       



Inga kommentarer: