måndag, april 16

Det är mycket nu...

Många planer hinner man tänka ut under året och nu är det dax att sätt några i bruk. Det är nu 4 år sedan jag byggde våra 3 odlingslådor och varje år sedan dess har jag känt att det varit för lite. Det är knappt så man vill skörda för man vill spara till "bättre tillfälle" och så kan vi inte ha det. Så nu mätte jag upp en ruta 4,8x4,8m och skalade av gräset. Jag kantskar ramen runt, sedan kom pappa med traktor och skalade av gräsmattan.


Jag ska bygga ihop en ram av brädor att sätta runt. Då vi har problem med sniglar ska jag på utsidan av ramen sätta något hinder så de inte kommer år min odling. Vi får se vad det blir för något, jag har några idéer..

Jorden som nu är blottad ska vändas. Jag påbörjade arbetet igår med lite hjälp från en blivande 3-åring. Han sa att han var stark och bra på att gräva vilket verkade lovande. Men då han skulle gräva där jag grävde och sedan gick i den jord jag precis vänt upp resulterade i att vi tog kvällen. Så fortsättning följer.

 

I lördags var jag ute med två tjejkompisar och åt vilket var både trevligt och välbehövligt. När jag släppte av Anna kunde vi ju dock inte låta bli att gå ner bakom ladugården och kolla på ett eventuellt blivande växthus. Så i ljuset från bilen, på blöt uppkörd åkermark balanserade vi fram. Får säga att jag klarade skorna vädigt bra och trampade bara ur dom en gång:-)


Inga kommentarer: