torsdag, april 5

Rabattplanering vid stentrappan


Nu börjar vi äntligen se lite värme i väderprognoserna, men ännu är jorden frusen. Så jag fortsätter med block och pennor för att få en tydligare bild av mina planer…



Till vänster om stentrappan har jag tänkt en blomrabatt som går i grönt och blått med inslag av vitt eller mörkrött. Kanske både och, vi får se. Det är ett soligt läge så det gäller att anpassa växtvalen. Lavendel, Anisisop, Martorn, Havtorn, Stäppsalvia, Revsuga, Alunrot, Lammöra, Backsippa, Funkia och Porslinsveronica är några växter jag funderar kring.

 Faluröda rejäla grindstolpar för att markera öppningen men staketet kanske blir lite för mycket. Men har man det inte kanske grindstolparna ser konstiga ut? Detta får vi nog testa oss fram kring.





 
 Dessa bilder är från i somras då vi byggde stentrappan.
Jag testade med krukor för att få en känsla av den kommande rabatten.


Inga kommentarer: