torsdag, april 26

Mitt växthus; Markarbete Växthus Odla 11,4m2

Nu är vi igång!





Tankeverksamheten har varit hög de senaste dagarna , för att reda ut hur jag ska få till grunden till växthuset. Men nu har jag planen framför mig och igårkväll kom pappa förbi för att påbörja arbetet.

Jag skar ut i gräsmattan, med en kantskärare, där pappa skulle skala av grässvålen. (Kantskära behöver man inte göra men det är annars lätt att få med lite för mycket med skopan och så ska det sedan återställas..) Han grävde även ur lite, så vi sedan kunde fylla upp med makadam. Makadammen lade vi som en ram under där vi ska bygga muren. Resten fyller vi med grus eller jord där det ska bli djupbäddar. Vädret ser ju inte så lovande ut i helgen men förhoppningsvis kommer vi få till muren.

 


Jorden som vi grävde ut från platsen där växthuset ska stå hamnade i grönsakslandet. Lite koskit på det så hoppas jag att grödorna kommer trivas.




Inga kommentarer: