söndag, juli 8

Min lilla fikonbuske


I våras hittade jag en liten fikonbuske i handelsträdgården. Jag har varit lite snål och osäker på om jag klarar ett sådant träd och har därför inte köpt något. Men när jag fick syn på denna lilla skönhet som troligen är av 2:a sortering eftersom den inte är uppstammad så fint som dom andra. Kunde jag inte längre stå emot. Prislappen låg på dryga hundralappen, så då blev valet ännu enklare.

Vi har kommit bra överens både en kort tid inomhus och nu ute i växthuset. Hon verkar gilla min, inte alltför disciplinerade, vattningstaktik vilket jag uppskattar. Och i helgen fick jag min kärlek besvarad, med 3 små fina frukter. Tyvärr kommer jag ta bort dessa så hon istället kan lägga krut på att växa och bli lite större. Sedan ska hon få ge mig all frukt hon vill.

Inga kommentarer: