måndag, juli 23

Trädgårdstitt på Håkesgård

I går hade jag ett ärende ner till Varberg, så på vägen stannade jag till för en trädgårdstitt på Håkesgård. Jag kan verkligen rekommendera det!! Så mycket att inspireras av, gott fika och en mysig butik att göra små inköp i.


Ett staket av gamla hässjestörar vill jag ha hemma.



Fler grusytor och en pipranka, vill jag ha..


I fähuset var det uppdukat för fika. Med duk av juteväv, levande ljus och växter i flera olika glasvaser. På bänkarna låg det trasmattor och på andra sidan bordet stor det olika pinnstolar.



En rödmålad pergola fick ut från ladugården. Det skulle jag också kunna tänka mig någonstanns..


En mysig butik och ett grått litet växthus. Det var inte mycket större än mitt, lite bredare bara. Inrett med en gamalsäng och sittgrupp. På båda sidor när man kom in stod gammla skåp som var överrösta med växter. Så lumigt och fint.


Det kommer definitivt bli ett återbesök. Så mycket att se och ta in. Hem och fundera lite så behöver man dit och kolla några saker igen.

Inga kommentarer: