onsdag, oktober 24

Bordsdekoration i grönt och silver

Snittblommor i gröna och silvriga toner. 
Blad i olika former och med olika struktur ger liv till denna bordsdekoration.


Jag har valt en lite skål som är ca 5cm hög och har en diameter på 8cm, till min vattenhållare. Med hjälp av oasis håller kvistarna sig på plats. Skär till oasisen så den passar vattenhållaren. 
Även om oasisen är grön brukar jag försöka täcka den lite. Jag ställde några blad runt den och band ihop med ett sisalsnöre. Sedan fortsatte jag med att sätta några kvistar vågrätt, nedtill så jag fick fram önskad form och bredd. Där efter satte jag några på toppen för att hitta rätt höjd. Jag fortsatte trycka i mer kvistar och mixade färgerna tills jag var nöjd. Sedan var det bara att göra samma sak igen, då jag ville ha två stycken buketter.


Frökapslarna blev som blommor i arrangemangen.

Inga kommentarer: