söndag, oktober 7

Rostad brysselkål, panelsnickring och sol

I helgen har vi jobbat med utsidan av huset. Vattbrädan är nu på plats, entrétaket är på gång, igen.. Och vi har satt den liggande panlen runt dörren. Det är mycket att tänka på och se till att man gör allt i rätt ordning för att slutresultatet ska bli så snyggt som möjligt.

Kasper hängde på farmor och farfar till Stockholm över helgen och Adam fick en natt hos mormor och Thomas. Jag och Mikael fick alltså jobba ostört! Och äta lite gott, bara vi två
Rostade brysselkål med valnötter och ädelost tillsammans med stekt oxfilé och brunsås. Jag kan inget annat än att rekommendera detta! Så gott!!
Rostad brysselkål med valnötter och ädelost
Ansa och dela bryssekålen i halvor. Smöra en ugnsform och lägg i brysselkålen. Ringla över olivolja och honung, in i ugnen på 200grader i 30 min. Vänd runt kålen och lägg på valnötterna efter 15 min. Dela ner ädelosten och lägg toppa före serveringen.
Brunsåsen gjorde jag av skyn från stekningen av oxfilén, grädde, kalvfond, salt och peppar.
Härligt väder hade vi också. På söndagsförmiddagen värmde solen gott och stod som en strålkastare rakt in i hörnet på huset där vi snickrade.

Inga kommentarer: